Betalning med bonuspoäng
Du kan betala hela eller delar av resans belopp med dina ihopsparade bonuspoäng när du beställer resan online.
Kom ihåg att logga på!
För att kunna betala med bonuspoäng måste du logga dig på med ditt medlemsnummer och lösenord. När du har valt en resa eller paket du önskar att beställa så får du frågan om du vill logga in om du är Color Club medlem. När du har gjort det, kan du gå vidare och betala med dina bonuspoäng.
Så går du tillväga för att betala med dina poäng:
Under beställningsförloppet har du hela tiden översikt över hur många poäng du har och ur många poäng du kan använda till betalning av den aktuella resan.
- Kryssa av för att du vill betala med dina poäng.
- Om du inte har tillräckligt med sparad bonus för att betala hela resan, kan du i själva betalningssteget välja om du då vill betala hela eller delar av resan med bankkort.
Dessa produkter kan du betala med bonuspoäng:
- Dagstur till Norge (retur samma dag)
- Ordinarie transportresa Sverige - Norge
- Ordinarie transportresa Norge - Danmark
- Ordinarie transportresa Norge - Tyskland
- 2-dygns Cruise till Kiel (utan måltider)
Villkor för bonuspoäng
Betalning med bonuspoäng kan endast göras på nya beställningar, inte vid ändring av en existerande resa. Det är bara den påloggade medlemmen som kan betala med bonuspoäng.
Följande kan inte betalas med bonuspoäng:
- Resor med rabattkod
- Tilläggsprodukter som mat och spabehandlingar
- Resor med övernattning i land
- Medlemsavgift
- Deposition
Intjänad bonus måste användas inom 2 år. Resor som är helt eller delvis betalda med bonuspoäng och presentkort ger inte rätt till bonuspoäng. Color Line förbehåller sig rätten att ensidigt ändra villkoren för bonusberäkning.